Follow me

Search This Blog

Thursday, August 5, 2010

Hajjah Temah Binti Bedul




Setiap kali menjelang bulan puasa...aku mesti teringatkan arwah nenek.  memang dari kecil aku rapat dengan nenek. setiap kali cuti sekolah mesti aku balik kampung....Kampung Brisu, Alor Gajah, Melaka
Arwah nenek yang paling kiri dan adik perempuannya...kitorang panggil nenek Tijah....garang ooooo tapi nenek aku paling baik dan paling lembut orang nyer sebab tu aku sayang sayang sayang sangat :) 
Nenek aku lagi tinggi dari adik nyer but i loved both of them so much no matter what happened.  Too many memories lingers in my mind right now.  
Kenangan yang paling mahal akhirnya dapat juga aku kongsikan di sini...:)
Ni lah rumah tanah dan rumah nenek.  Di sini lah nenek membesarkan mak dengan susah payah.  Dan sekarang tanah dan rumah nenek dah jadi hak aku...Alhamdulillah
Al-Fatihah buat arwah nenek Temah, nenek Tijah dan semua yang telah pergi meninggalkan kami semua....Amin

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails